BlogBuster 83: Airport & Me

Salam everyone!

How are you? Moga sejahtera dibawah rahmat Yang Esa.

Well, arini ari last kat Penang. Rasa cam tak caye sebab biar betul nak abes belajar dah? Masa terbang, benarlah kata orang putih. Sepanjang dok kat Penang ni, macam2 benda jadik. Kali ini cikgu Al nak spesifik sikit, pasal AIRPORT!




Haaaaa, kalau airport je mesti dikaitkan dengan orang kaya, loaded, anak datoks ,naik flightssss uolsss..
pada mereka yang duk usik saya loaded la kaya la,meh nak gitau sikit xde maknanya semua itu, saya beli tiket promo je laahhhhh 8D
Personally, saya rasa airport sekarang okla. Ada tambang murah dan promo yang sangat berpatutan. Ala, bak kata air asia tu, now everyone can  delay fly!



Kisah 1 # Air Asia & me.



 Ok, kalau sesiapa yang ada follow twitter saya, dorg mesti tahu kisah tragis saya dengan air asia. Air asia ni bagus sebenarnya sebab murah. TAPI yang xbest pasal air asia ni ialahh customer service dia dan policyy dia yang xstandardised. Sepanjang naik flight ni xde pengalaman yang pelik2 HINGGALAH pada bulan ramadhan lepas, waktu zaman praktikum tu, ditakdirkan Allah saya berpengalaman buruk dengan syarikat penerbangan ni *tudiaaaa skema*.

Well, masa tu busy sgt praktikum sampai beli tiket pun time kalut2. Aritu sepatutnya satu flight dengan Meen Dimple Kapadia, dari Penang ke KL kul bape tak ingt tapi petang la. Pastu nak dijadikan cerita, cik Meen dah pun check in , saya pulak tabah and yakin je tak check in . Pegi airport tu dgn taxi yang memandu secara berhemah.*BAYANGKANLAH* Sampai2 je airport, terus gi kaunter udara asia.Sampai je kat sana, tup2 gate da tutup, talak boleh check in lagi maaaa..Hati wa sungguh sayu sebab wa mau balik buka puasa sama family wa ditamabah dgn dah sebulan xbalik umah maaaa. Masa tu hanya Tuhan je tahu betapa hancur hati bila dpt tau kena beli tiket baru.*Yela policy dorg kan best 8D* Jadi tinggalllah saya di airport menunggu penerbangan seterusnya manakala teman saya da flying without wings.

Sedangkan kes yang sama berlaku pd akak saya sewaktu di KB, dia hnya dikenakan bayaran RM10 utk buka semula gate tu. Yang saya ni kena beli lain trus! Harga tu takyah cakap la memang pejam mata je bayar sbb nak balik sgt2. Jadi dgn perasaan yng xdpt digambarkan, saya meluahkan perasaan di twitter dan baru2 ini kwn saya juga mengalami pengalaman yang sama. *xmo mention sape* haha.

 moral of the story: Check in lah sebelum anda di chekidout.

 KISAH SATU TAMAT!


 Kisah 2# MAS & me.


MAS memang terbaik! so far mmg xde masalah dgn MAS sbb masa itu eMAS.*hek?* Cuma ditakdirkan hari ini, ye hari ini, saya tidak bernasib baik dgn MAS atas kecuaian saya sendiri. Arini saya nak balik KL for goood daaa sbb da habis mengaji kat penang  walaupun sebenarnya skip taklimat kssr. Jadi naiklah taxi dengan pakcik aziz, pemandu favourite saya *Tudiaaaa sejak bila hang ada drebar?!* Pakcik aziz belanja! dia xamik pun bayaran tadi, moga Allah membalas jasamu Pakcik! Alhamdulillah permulaan yang baik untuk tiba dia airport sehinggalah saya nak check in bag di kaunter.......



Staff: Flight cik pukul berapa?

Me: Pukul 10.55am *muka yakin*

Staff: Tapi flight Pen-KL jam 10.45am.

Me: Oh yang tu kot.

Staff: *taip2 kat komputer* Maaf cik, boleh saya tahu booking ref number?

Me: *muka kalut* eerrrrr,jap eh. WRNMD

Staff: Oh itu flight KL-Penang. Bukan Penang-KL.

Me; HUH!! *facepalm* errr apa patut saya buat skrg?

Staff: Cik boleh ke kaunter tiket di belakang sana.


Me: *Lari dalam keadaan hodoh ke kaunter tiket*

 ENDINGNYA: Saya kena beli tiket baru *Applause*

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

YA KAWAN2, saya salah beli tiket flight! Say what????? hahahahahahahahaha *gelak stress*

inilah penangan orang mengantuk beli tiket disorongkan bantal. Saya xperasan langsung yg saya beli tu KL-PENANG. amma,appa, pls forgive me.......wuwuwuwuwuw..

Dengan itu, sukadukacita dimaklumkan duit saya melayang dgn membeli tiket baru. T_______T tapi nasib baik tiket tu xburn camtu je, saya still boleh guna dalam tempoh sebulan. Ini yang coolnya MAS kan kan?



Flight saya kul 1220pm ni, sat gi nak naik da... xdpt tahan rasa nak share dgn seluruh DOONIAA 8D

ye, pengakhiran yang lucu di Penang :D nak sedih pun ada, nak gelak pun ada.


Moral of the story: KALAU NAK BELI TIKET SILA SEMAK BANYAK KALI OR ELSEEEEE ;D

Dengan ini, saya akhiri kisah saya di Penang dengan Airport & ME ;'D




Comments

Popular Posts